ZAŁOŻENIA SZKOLENIA:
MODUŁ 1: Zarządzanie sobą w czasie. Zjadacze czasu
OPIS MODUŁU:
Warsztat rozpoczniemy od autoanalizy własnego stylu zarządzania sobą w czasie i własnej efektywności w pracy (wykorzystywania własnego czasu pracy) .
Skupimy się na zjadaczach czasu i sposobach radzenia sobie z nimi.
MODUŁ 2 : Organizacja pracy. Archiwizacja. Asertywność.
OPIS MODUŁU:
W drugim module zajmiemy się konkretnymi aktywnościami w ramach których popracujemy nad podniesieniem swojej efektywności osobistej.
Skupimy się na :
Racjonalnym telefonowaniu – wypracujemy sposoby na sprawne i efektywne przekazywanie informacji.
Racjonalnym prowadzeniu korespondencji – selekcjonowanie i porządkowanie informacji (poczta, e-mail).
Uczestnictwie w spotkaniach i zebraniach.
Przygotowaniu się do zebrań.
Przepracujemy model zachowań asertywnych, jako technikę radzenia sobie z zadaniami „wrzutkami” i zakłóceniami, nieplanowanymi i będącymi poza zakresem obowiązków i odpowiedzialności zawodowej.
MODUŁ 3 : Określanie celów
OPIS MODUŁU:
Trzeci moduł o charakterze warsztatowym zaczniemy od przećwiczenia techniki ustalania celów osobistych i zawodowych.
Pokażemy i uświadomimy w jaki sposób ustalone cele determinują nasze działanie.
Wypracujemy parametry dobrze określonego celu wg. zasady SMART.
Przepracujemy ustalanie celów długoterminowych i krótkoterminowych na indywidualnych przykładach uczestników.
MODUŁ 4 : Hierarchia zadań
OPIS MODUŁU:
W tym module wdrożymy prostą technikę ustalania priorytetów w pracy
Pokażemy i przepracujemy z uczestnikami możliwy wybór kryteriów przy formułowaniu priorytetów (model ustalania priorytetów: ważne – pilne)
W tej części szkolenia zmierzymy się z „typowymi” problemami z czasem na stanowisku pracy i odniesiemy się do indywidualnego/własnego poczucia czasu.
Wypracujemy listę zadań, jako efektywne narzędzie zarządzania swoim czasem.
Ustalimy istotne obszary ze względu na zajmowane stanowisko pracy, dla zarządzania swoim czasem.
Zaplanujemy własny czas pracy ( plany dzienne, tygodniowe, miesięczne) – będziemy pracować z takimi z narzędziami jak : kalendarz, lista zadań, MS Outlook,.
MODUŁ 5: Planowanie swojej pracy
OPIS MODUŁU:
Wypracujemy Model Efektywności Osobistej.
MODUŁ 6 :Planowanie pracy zespołu
OPIS MODUŁU:
W kolejnym module ( dla menedżerów) skupimy się na planowaniu pracy z uwzględnieniem celów biznesowych organizacji.
Pokażemy wagę przełożenia celów biznesowych firmy na potencjał zespołu.
Skupimy się na skutecznych technikach planowania zadań .
Wyjaśnimy etapy rozwoju zawodowego i skupimy się na odpowiednich sposobach dobierania zadań, ich komunikowaniu oraz wyznaczaniu obszarów odpowiedzialności.
Przyjrzymy się sposobom monitorowania realizacji zadań i narzędziom kontrolnym. Omówimy w jaki sposób monitorować i kontrolować poziom realizacji zadań oraz ich egzekwowania.
Przejdziemy przez planowanie w perspektywie krótkoterminowej i długoterminowej( Zadania, Działania, Czynności).
Wypracujemy indywidualnie przełożenie planów na działania i cele „dla pracowników mojej struktury”.
Zbudujemy postawy Szefa/Project Managera, jako lidera motywującego do realizacji celów.
MODUŁ 7: Monitoring i kontrola realizacji celów
OPIS MODUŁU:
Kolejny moduł poświęcimy poznaniu mechanizmu działania pod presją czasu.
Wprowadzimy technikę monitoringu poziomu realizacji celów, jako narzędzia wspomagającego ich realizację.
Uświadomimy wagę konsekwentnego realizowania celów, także pod presją czasu i w sytuacji braku pełnej informacji.
Z menedżerami przepracujemy model bieżącej oceny efektywności działań podległych pracowników. (Plany naprawcze – kontrakt na realizację celu z pracownikiem).
MODUŁ 8 : Sytuacje kryzysowe .Jaki problem? Identyfikacja problemów i efektywne zarządzanie
OPIS MODUŁU:
Ten moduł rozpoczniemy od odpowiedzi na pytanie czym jest sytuacja problemowa.
Pokażemy, że każdy problem jest stworzony przez cel i istniejące ograniczenia w jego osiągnięciu.
Uświadomimy uczestnikom, że problem jest niczym innym jak stanem napięcia pomiędzy celami, które mają być osiągnięte a postrzeganiem przez nich rzeczywistości.
Problem jest zatem różnicą pomiędzy dwoma stanami: „jak jest” a „jak ma być”.
Następnie skoncentrujemy się na pracy nad identyfikacją różnych rodzajów problemów.
Pokażemy, że problemy mogą mieć różny charakter, mogą to być problemy rzeczywiste lub pozorne, problemy o charakterze poznawczym lub problemy decyzyjne.
Uświadomimy jak ważne jest, by zanim rozpoczniemy jakiekolwiek działanie w sytuacji problemowej, zidentyfikować uprzednio rodzaj problemu.
Przećwiczymy metody identyfikacji sytuacji problemowej. Pokażemy, że najpierw musimy skupić się na odpowiedzi na pytanie: czego dotyczy problem, jaki jest jego przedmiot. Kolejnym krokiem będzie określenie struktury problemu a następnie określenie jego złożoności, w tym ocena istniejących zależności.
Poznanie różnych uwarunkowań dla problemu pozwoli nam na skuteczne działanie w kontekście zarzadzania relacjami z otoczeniem. Pokażemy jaką przyjąć strategię rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, by zmaksymalizować swoją skuteczność i satysfakcję