Informacje ogólne:
Czas trwania:
2 sesje po 8 godzin dydaktycznych łącznie 16 godzin dydaktycznych zajęć.
Cena:
Opcja 1: Warsztat grupowy minimum 8 a max 12 osób: 1190 pln neto /os.
Opcja 2: warsztat indywidualny: cena i czas przeprowadzenia szkolenia - do indywidualnego ustalenia.
DEDYKOWANY TRENER:

Opis szkolenia:
Celem nadrzędnym projektu jest wzmocnienie kompetencji menedżerów w obszarze operacyjnego zarządzania zmianą.
W związku z tym, iż Firma funkcjonuje w procesie zmian, rozwoju wymagają kompetencje menedżerów, które pozwolą im maksymalnie skutecznie realizować bieżące cele w obliczu potencjalnej zmiany, na którą nie posiadają decyzyjnego wpływu.
Doświadczenie pokazuje, że największym zagrożeniem dla zespołów w obliczu zmiany jest spadek zaangażowania pracowników do realizacji bieżących zadań i osiągania zakładanych celów.
Antycypując zagrożenie możemy przygotować menedżerów do redukowania lęku i wzmacniania zaangażowania wśród podległych im pracowników.
Program szkolenia:
MODUŁ 1: Wprowadzenie
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1.Rozpoczęcie szkolenia.
2.Program i cele szkolenia.
3.Zebranie oczekiwań uczestników.
Szkolenie rozpocznie dyskusja oksfordzka na temat zawartości przeczytanej lektury. Celem dyskusji jest zbudowanie pozytywnych postaw menedżerów w obszarze zarządzania zmianą.
MODUŁ 2 : Proces zmian w organizacji-zasady i reguły
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Zidentyfikowanie konieczności zmian, określenie tych zmian i zaplanowanie ich.
2. Ocena nastawienia organizacji wobec zmian (analiza pola sił).
3. Metody i techniki przeprowadzania zmian - zmiana strategii działania firmy, zmiana struktury organizacyjnej, zmiana kultury organizacyjnej.
4. Utrwalanie nowego porządku w organizacji.
MODUŁ 3 : Lider zmiany. Rola kadry kierowniczej w procesie zmian.
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Rola kadry kierowniczej w stymulowaniu zmian.
2. Budowanie wspólnej wizji i systemu wartości.
3. Grupowe rozwiązywanie problemów.
4. Reakcje kierowników i podwładnych na zmiany instytucjonalne - studia przypadków (case study).
MODUŁ 4 :Efektywne komunikowanie zmian pracownikom.
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Rola komunikacji w sytuacji wprowadzania zmian.
2. Typowe błędy w komunikacji.
3. Sposoby komunikacji budujące wsparcie dla dokonywanych zmian.
4. Perswazja - skuteczne przekonywanie pracowników do nowych rozwiązań. Identyfikacja nowych celów i przedstawianie ich pracownikom.
MODUŁ 5 : Psychospołeczne bariery wprowadzania zmian w organizacji i metody ich przezwyciężania
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Opór wobec zmian i sposoby przezwyciężania go.
2. Typy i dynamika rozwoju konfliktów w organizacji.
3. Metody przezwyciężania lęku przed nieznanym.
4. Jak skutecznie przekonywać pracowników do zmian?
5. Metody motywowania pracowników - pobudzanie do zmian:
-wywieranie wpływu na ludzi
-identyfikowanie typów osobowościowych oraz rodzajów zachowań
MODUŁ 6 : Jak budować innowacyjne nastawienie w organizacji?
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Utrzymanie koegzystencji starych i nowych elementów w procesie zmiany.
2. Ciągłe doskonalenie organizacji jako wyznacznik stylu działania kierownictwa i personelu.
MODUŁ 7 :Konflikt w zespole będącym w procesie zmiany. Rozwiązywanie sytuacji trudnych
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Konflikt – przyczyny powstawania. Czy bać się konfliktu w zespole? Plusy i minusy sytuacji konfliktowych.
2. Diagnozowanie realnych źródeł powstawania konfliktu.
3. Style rozwiązywania konfliktów – dominacja, współpraca, kompromis, unikanie, dostosowanie.
4. Rola menedżera w rozwiązywaniu sytuacji trudnych. Ocena sytuacji, nazwanie źródeł konfliktu, wypracowanie rozwiązań, mediacja.