Informacje ogólne:
Czas trwania:
2 dni
Koszt uczestnictwa:
1190 PLN netto za osobę + vat
Powyższa kwota zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, certyfikatu, sali szkoleniowej, sprzętu konferencyjnego i przerw kawowych dla Uczestników.
Minimalna ilość osób w grupie -8
Powyższa kwota nie zawiera kosztów zakwaterowania oraz wyżywienia Uczestników szkolenia.
Opis szkolenia:
ZAŁOŻENIA SZKOLENIA:
MODUŁ 1: Cele a strategia firmy / działu
OPIS MODUŁU:
Moduł zaczniemy od przyjrzenia się zespołom, którymi każdy z uczestników zarządza. Zastanowimy się nad celami, które przed nimi stoją oraz nad poziomem dojrzałości zespołów i przełożeniem jej na ich efektywność. Następnie przyjrzymy się pojęciom celu, zadania, wagi czy target. Odróżnimy je i nazwiemy sytuacje, kiedy ich używamy i jakie mają zastosowanie. Na przykładach omówimy każde z pojęć i zajmiemy się określeniem stopnia wykorzystania każdego z nich przez uczestników. Na koniec zajmiemy się celami strategicznymi i operacyjnymi
MODUŁ 2: System zarządzania przez cele
OPIS MODUŁU:
W tym module, uświadomimy sobie, że praca z celami wymaga określenia systemu. Wyjaśnimy pojęcie systemu i doświadczymy jego działania, by przekonać się o jego skuteczności. Następnie przełożymy tą wiedzę na model systemu zarządzania przez cele, który skrupulatnie przestudiujemy. Omówimy poszczególne elementy systemu posługując się przykładami. Zwrócimy uwagę , że praca
z systemem na poziomie menedżerskim zobowiązuje do przestrzegania określonych zasad, które zdefiniujemy.
MODUŁ 3: Wdrożenie systemu zarządzania przez cele
OPIS MODUŁU:
W tym module omówimy elementy systemu wyznaczania celów w oparciu o SMART. Przećwiczymy tę umiejętność weryfikując każdą składową, zwracając uwagę, zastosowanie modelu do opisywania celów i zadań.
Pokażemy istotę wyznaczania określonych standardów pracy i wydajności na poziomie zadań na podstawie których, w przypadku braku ich realizacji określa się cele rozwojowe dla pracowników.
Pokażemy również działania, które powinien podjąć menedżer, żeby określić standardy aktywności w ramach realizacji zadań jako element niezbędny do osiągania założonych wyników. Wyjaśnimy przy tym zasady tworzenia standardów pracy oraz zasady tworzenia miar w odniesieniu do oceny efektywności realizacji zadań.
MODUŁ 4: Cele i zadania i ich przełożenie na pracownika.
OPIS MODUŁU:
Ostatni moduł poświęcony zostanie pokazaniu modelu pracy menedżera z celami w relacji z pracownikiem. Określimy zasady prowadzenia rozmowy planującej. Pokażemy, co zrobić, by pracownik zinternalizował cele lub zadania. Przećwiczymy takie rozmowy i przeanalizujemy ich efektywność z wykorzystaniem różnych technik. Podobnie przyjrzymy się rozmowom monitorującym i rozliczającym, ćwicząc na przygotowanych scenariuszach i rozwijając umiejętności niezbędne do efektywnego wykorzystania ich w praktyce zawodowej.
Program szkolenia:
MODUŁ 1: Cele a strategia firmy / działu
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Korzyści z pracy z celami
2. Ujednolicenie pojęcia celu.
3. Mechanizm wyznaczania celów na poziomie strategicznym i operacyjnym.
4. Praca z celami na różnych poziomach firmy.
MODUŁ 2: System zarządzania przez cele
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Cele a zarządzanie przez cele.
2. Zdefiniowanie systemu i korzyści wynikających z pracy z systemem.
3. Modelu systemu zarządzania przez cele.
4. Praktyczne wykorzystanie modelu SMART w wyznaczaniu celów.
MODUŁ 3: Wdrożenie systemu zarządzania przez cele
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Praca z wyznaczaniem zadań w relacji menedżer – pracownik.
2. Praktyka wyznaczania celów i zadań w relacjach menedżer – pracownik.
3. Określanie standardów aktywności – miary.
4. Praca z określonymi standardami aktywności dla realizowanych zadań.
5. Zasady dokumentowania aktywności.
6. Identyfikacja przyczyn braku aktywności zgodnej z określonym standardem.
7. Kaskadowanie celów.
MODUŁ 4: Cele i zadania i ich przełożenie na pracownika.
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Zamiana intencji na cele w przypadku nie dotrzymywania standardów przez pracownika.
2. Zasady prowadzenia rozmów zorientowanych na cele.
3. Praktyka wyznaczania celów pracownikom.
- rozmowa planująca
- rozmowa monitorująca
- rozmowa rozliczająca
4. Poprawa skuteczności zadań w kontekście realizacji celów zespołowych.
Ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusja, studium przypadku, inscenizacja, mini wykład.
Uczestnik otrzymuje:
*kontakt mailowy i telefoniczny do trenera.
*materiały szkoleniowe w wersji papierowej i elektronicznej.
*rekomendowane narzędzia warte wykorzystania podczas rozmów dotyczących celów z pracownikami.