Informacje ogólne:
Czas trwania:
2 dni
Koszt uczestnictwa:
1190 PLN netto za osobę + vat
Powyższa kwota zawiera koszty ucze
stnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, certyfikatu, sali szkoleniowej, sprzętu konferencyjnego i przerw kawowych dla Uczestników.
Powyższa kwota nie zawiera kosztów zakwaterowania oraz wyżywienia Uczestników szkolenia.
Minimalna ilość osób w grupie -8
Opis szkolenia:
MODUŁ 1: Odpowiedzialność menedżerska w sprzedaży
OPIS MODUŁU:
Moduł zaczniemy od przyjrzenia się roli menedżera w pracy z zespołem. Zastanowimy się co stanowi o sile zespołu i jaki wpływ ma na to szef. Przyjrzymy się czynnikom decydującym o efektywności zespołu i możliwościom, które w związku z tym ma przełożony.
Omówimy kwestie narzędzi zarządzania formalnego i nieformalnego, konsekwencji z tego wynikających dla menedżera, a następnie zajmiemy się metodami budowania autorytetu wśród sprzedawców i wpływania ,celem stworzenia zespołu, który współpracuje dla wyniku w oparciu o indywidualne sukcesy poszczególnych ludzi.
MODUŁ 2: Style zarządzania ludźmi w sprzedaży
OPIS MODUŁU:
W tym module zajmiemy się analizą zespołów, ich potencjałem i celami przed nimi postawionymi, by uświadomić sobie szanse i zagrożenia z tym związane dla zarządzającego. Mając obraz zespołu określimy potencjał każdego ze sprzedawców i zastanowimy się jak z nimi pracować, by wzmocnić ich efektywność. Kolejnym krokiem będzie poznanie własnego stylu zarządzania, by uświadomić
sobie własny potencjał do kierowania zespołem i współpracy z konkretnymi sprzedawcami w oparciu o poznany system. Określimy najlepsze narzędzia, dostosowane do pracowników, które warto wykorzystać w pracy menedżerskiej analizując różne sytuacje.
MODUŁ 3: Delegowanie zadań
OPIS MODUŁU:
W tym module omówimy jedną z technik jaką jest delegowanie. Przejdziemy przez wszystkie składowe skutecznego wykorzystania tego narzędzia oraz zasady jego zastosowania. Odwołamy się do wiedzy z poprzedniego modułu związanej z wyborem najwłaściwszych osób do przydzielanych zadań, a następnie określimy system monitorowania i rozliczania pracownika w zależności od jego kompetencji i stopnia skomplikowania zadania. Moduł zakończymy ćwiczeniami praktycznymi ilustrującymi tę metodę pracy.
MODUŁ 4: Motywowanie sprzedawców
OPIS MODUŁU:
Ostatni moduł poświęcony zostanie niezwykle istotnej kwestii w pracy menedżera, jakim jest motywowanie. Pokażemy sposób usystematyzowania metod motywowania i dopasowania ich do pracownika i jego potrzeb na danym etapie kariery sprzedażowej. Następnie przyjrzymy się narzędziom, które warto wykorzystywać w pracy z różnymi typami pracownika oraz najczęstszym błędom popełnianym podczas prób zmotywowania ludzi.
Na koniec wiedzę tę przełożymy na praktykę ćwicząc technik pracy konieczne do budowania zaangażowania sprzedawców.
Program szkolenia:
MODUŁ 1: Odpowiedzialność menedżerska w sprzedaży
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Główne zadania menedżera sprzedaży – spojrzenie z lotu ptaka.
2. Zadania menedżera a efektywność zespołu.
3. Korzyści z efektywnego zarządzania dla firmy, menedżera i pracownika.
4. Różnice w zarządzaniu w zależności o zmieniających się czynników zewnętrznych.
5. Menedżer czy lider – odpowiedzialność za wyniki i zespół.
6. Budowanie wizerunku lidera. Elementy składowe. Auto analiza.
7. Władza i wpływanie. Kiedy odwoływać się do różnych rodzajów władzy.
MODUŁ 2: Style zarządzania ludźmi w sprzedaży
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Mój zespół – szanse i zagrożenia.
2. Cele i rola przywództwa w sprzedaży.
3. Jaki jest mój styl zarządzania?
4. Różnice między stylami przywództwa. Dopasowanie stylu.
5. Czynniki wpływające na stosowanie odpowiednich stylów wobec podwładnych.
MODUŁ 3: Delegowanie zadań
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1.Czym jest delegowanie – definicja.
2. Miejsce delegowania w procesie zarządzania.
3. Wykorzystanie delegowania w codziennej pracy
4. Narzędzia pracy podczas delegowania – omówienie.
5. Wybór kluczowych kompetencji pracownika, potrzebnych do realizacji delegowanego działania.
6. Etapy delegowania.
7. Plan pracy z pracownikiem a monitoring działań.
MODUŁ 4: Motywowanie sprzedawców
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Motywacyjne DNA sprzedawcy - wprowadzenie.
2. Autodiagnoza DNA.
3. Poznanie motywacyjnego DNA pracowników i rozróżnianie ich typów.
4. Narzędzia motywowania różnych sprzedawców.
5. Rozmowa motywacyjna z pracownikiem – zasady.
6. Praktyka docierania do motywacji sprzedawcy.
Stosowane metody:
Ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusja, studium przypadku, inscenizacja, mini wykład.
Uczestnik otrzymuje:
*kontakt mailowy i telefoniczny do trenera
*materiały szkoleniowe w wersji papierowej i elektronicznej
*auto analiza DNA.