Informacje ogólne:
Czas trwania:
2 dni
Koszt uczestnictwa:
1090 PLN netto za osobę + vat
Powyższa kwota zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, certyfikatu, sali szkoleniowej, sprzętu konferencyjnego i przerw kawowych dla Uczestników.
Powyższa kwota nie zawiera kosztów zakwaterowania oraz wyżywienia Uczestników szkolenia.
Opis szkolenia:
MODUŁ 1: Etykieta w komunikacji biznesowej.
OPIS MODUŁU:
Moduł zaczniemy od przedyskutowania wartości, które daje stosowanie zasad etyki. Odróżnimy etykę biznesową od tradycyjnego savoir vivre’u i zdefiniujemy jej podstawowe zasady.
Dalej przyjrzymy się kwestiom formalności na początku i końcu spotkania, czyli powitaniu i pożegnaniu i towarzyszącym im zasadom zachowania. Uwzględnimy sposoby postępowania z gościem honorowym, a także zasady wręczania wizytówek.
MODUŁ 2: Spotkania biznesowe.
OPIS MODUŁU:
W tym module przyjrzymy się dokładanie zasadom zapraszania i organizowania spotkań o różnym charakterze. Zaczniemy od zaproszeń formalnych i kryjącym się niuansom z nimi związanym. Moduł
zaczniemy od przedyskutowania wartości, które daje stosowanie zasad etyki. Odróżnimy etykę biznesową od tradycyjnego savoir vivre’u i zdefiniujemy jej podstawowe zasady.
Dalej przyjrzymy się kwestiom formalności na początku i końcu spotkania, czyli powitaniu i pożegnaniu i towarzyszącym im zasadom zachowania. Uwzględnimy sposoby postępowania z gościem honorowym, a także zasady wręczania wizytówek.
Przyjrzymy się kwestii roli gościa i gospodarza i wynikającym z tego przywilejów i obowiązków. Następnie zgłębimy tajniki zachowania przy stole w zależności od charakteru spotkania i roli, jaką pełni, uwzględniając szczegóły zachowań w różnych typowych i nietypowych sytuacjach.
MODUŁ 3: Etykieta ubioru - wizerunek biznesowy.
OPIS MODUŁU:
W tym module położymy nacisk na dobór stroju do sytuacji. Zajmiemy się bardzo formalnym strojem i zasadami towarzyszącymi doborowi poszczególnych jego elementów ;oraz sytuacjami mniej formalnymi. Przyjrzymy się kwestii kolorystyki i jej wpływu na odbiór danej osoby, a nawet krojom i wzorom uwzględniając sylwetkę osoby wkładającej dany ubiór.
Na koniec porozmawiamy o kreowaniu wizerunku w oparciu o dobór drobnych elementów garderoby i gesty z uwzględnieniem tych pożądanych i niewskazanych.
MODUŁ 4: Zasady kontaktu listowego oraz via e-mail i telefon. Prezenty.
OPIS MODUŁU:
Ostatni moduł poświęcony będzie komunikacji via poczta tradycyjna i elektroniczna oraz telefon. Omówimy dokładnie zasady i przyjrzymy się narzędziom pomocnym w sprawnym poruszaniu się w tej materii. Dodatkowo poruszymy istotną problematykę dawania i przyjmowania prezentów z uwzględnieniem zarówno wymogów etykiety, jak i zasad prawa.
Program szkolenia:
MODUŁ 1: Etykieta w komunikacji biznesowej
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Czym jest etykieta i po co ją stosować oraz co zyskujemy stosując zasady etykiety?
2. Założenia etykiety biznesowej i potencjalne trudności?
3. Powitanie i przedstawianie siebie i innych.
4. Gość zewnętrzny i wewnętrzny.
5. Gość honorowy – zasady powitania, podjęcia i pożegnania.
6. Zasady pierwszeństwa.
7. Przejście na „ty”.
8. Pożegnanie – zasady i wyjątki.
9. Wizytówki i zasady zachowania związane z wszelkiego typu biletami.
MODUŁ 2: Spotkania biznesowe
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Punktualność.
2. Zajmowanie miejsc.
3. Rozpoczęcie rozmowy, small talk.
4. Przywileje i obowiązki gościa i gospodarza.
5. Zaproszenia
- jak wysyłać i odpowiadać na nie,
- jak rozszyfrować skróty i szyfry na nich umieszczone
6. Zasady rządzące rozsadzaniem gości przy stole służbowym i biesiadnym.
- W restauracji, w kawiarni, na przyjęciu.
- W kinie, w teatrze.
7. Płacenie rachunku.
8. Zachowanie przy stole.
9. Sztućce, naczynia, serwetki.
10. „Trudne” potrawy.
11. Kultura picia:
- kawa i herbata - elegancki sposób serwowania i picia,
- trunki – ich przypisanie do potraw, klasyfikacja, dobór szkła, temperatury etc.,
- zasady dotyczące wznoszenia toastów.
12. Rodzaje przyjęć i poczęstunków m.in. business lunch i brunch.
MODUŁ 3: Etykieta ubioru - wizerunek biznesowy.
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Najważniejsze zasady dotyczące stroju.
2. Złote zasady komponowania ubioru do pracy.
3. Garderoba służbowa a wymogi i standardy korporacyjne.
4. Style i ich charakterystyka.
5. Dostosowanie stroju do okoliczności (zarówno w środowisku zawodowym, jak i prywatnym).
6. Kroje, kolory i linie kolorystyczne na różne okazje.
7. Linie krojów w zależności od sylwetki. Korygowanie sylwetki za pomocą stroju.
8. Wpływ koloru na rozmówcę. Psychologia koloru – dobór kolorów pozwalający podkreślać świadomie budowany wizerunek.
9. Trudne kolory – podstawy indywidualnej analizy kolorystycznej.
10. Rola fryzury, okularów i innych elementów wizerunku zewnętrznego.
11. Gesty jako forma kreowania własnego wizerunku.
MODUŁ 4: Zasady kontaktu listowego oraz via e-mail i telefon. Prezenty.
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Listy.
2. E-mail, komunikatory i fora dyskusyjne w pracy biura.
3. Jak właściwie należy używać telefonu komórkowego.
4. Co wypada dać, kiedy i jak?
5. Wartość prezentu w etykiecie biznesowej.
6. Który upominek dajemy bez opakowania.
7. Kwiaty.
Stosowane metody:
Ćwiczenia indyw. i grupowe, dyskusja, studium przypadku, mini wykład.
Uczestnik otrzymuje:
*kontakt mailowy i telefoniczny do trenera
*materiały szkoleniowe w wersji papierowej i elektronicznej