Informacje ogólne:
Czas trwania:
2 dni
Uczestnicy szkolenia: Wybrana grupa menedżerów objętych programem rozwoju umiejętności menedżerskich
Koszt szkolenia:
1090 PLN netto za osobę + vat
Powyższa kwota zawiera koszty uczestnictwa w programie, materiałów dydaktycznych, certyfikatu, sali szkoleniowej, sprzętu konferencyjnego i przerw kawowych dla Uczestników.
Powyższa kwota nie zawiera kosztów zakwaterowania oraz wyżywienia Uczestników szkolenia.
Opis szkolenia:
ZAŁOŻENIA SZKOLENIA:
MODUŁ 1: : Kluczowe aspekty efektywnej komunikacji w biznesie
OPIS MODUŁU:
W otwierającym module skupimy się na uświadomieniu ( poprzez ćwiczenie – tworzenia mapy myśli) różnych aspektów komunikacji. Jej znaczenia dla zespołu oraz finalnie dla całej organizacji.
Uwzględnimy zarówno perspektywę komunikacji w stałym zespole jak i zespole projektowym oraz w całej strukturze organizacyjnej.
Uświadomimy różnicę między komunikowaniem się a skutecznym komunikowaniem. Pomoże nam w tym, między innymi pokazanie, że w organizacji, każda relacja i działanie generuje przepływ informacji, który ma swoje konsekwencje.
MODUŁ 2 : Osobowościowe oraz behawioralne czynniki skutecznej komunikacji
OPIS MODUŁU:
W tej części szkolenia przyjrzymy się tym rodzajom czynników, które zazwyczaj rzadko są brane pod uwagę w kontekście efektywności komunikacyjnej, a mogą istotnie wpływać na sukces bądź porażkę w porozumiewaniu się.
Przekonamy się w jaki sposób posiadanie określonego obrazu samego siebie może wpływać na komunikację oraz jak emocje wpływają na komunikację.
Pomożemy rozwiązać powszechny w biznesie dylemat dotyczący okazywania emocji w pracy, wskażemy na związek pomiędzy umiejętnością okazywania emocji a jakością współpracy.
Pokażemy jakie role przyjmują członkowie grupy i jak wpływa to na możliwości komunikowania się z nimi.
Umożliwimy uczestnikom dokonanie analizy własnego profilu komunikacyjnego, który będzie jednym z elementów budowania samoświadomości uczestników i praktyczną pomocą w lepszych porozumiewaniu się z osobami, które uczestnicy spostrzegają, jako „różne” od siebie.
MODUŁ 3 : Porozumiewanie się w zespole
OPIS MODUŁU:
W tym module skupimy się na wszystkich kluczowych aspektach komunikowania się w zespole. Rozpoczniemy pracę od dwóch najważniejszych umiejętności zapewniających współpracę – słuchania i przekazywania informacji.
Wprowadzimy skuteczne narzędzia komunikacyjne usprawniające proces porozumiewania się
Umożliwimy zidentyfikowanie najistotniejszych błędów i zakłóceń w komunikacji; wypracujemy metody przeciwdziałania zakłóceniom.
Uświadomimy uniwersalność narzędzia jakim jest informacja zwrotna, dająca możliwość otwartego komunikowania się we wszystkich kierunkach, nie tylko w relacji przełożony podwładny.
Skupimy się na wypracowaniu umiejętność posługiwania się różnymi rodzajami informacji zwrotnej, ze szczególnym uwzględnieniem uzyskiwania informacji zwrotnej.
Pokażemy , że komunikowanie to także słowo pisane: notatki z zebrań, maile, materiały, memorandum, raporty, prezentacje, itd. i jako forma komunikacja wymaga dbałości o zasady.
Wypracujemy zasady pisania maili, i innych wypowiedzi tekstowych, w taki sposób, aby spełniały swoje funkcje.
MODUŁ 4 : Konflikty komunikacyjne w organizacji i zespole. Jak je ograniczać i budować porozumienie
OPIS MODUŁU:
Ostatni moduł poświęcimy zagadnieniu konfliktów w organizacji. Istotą pracy będzie uświadomienie nieuchronności konfliktów, jako wyrazu odmiennych interesów czy poglądów. Jednocześnie wskażemy na fakt, że konflikty w organizacjach mogą mieć negatywne lub pozytywne oblicze.
Wskażemy na szkody jakie niesie ze sobą konflikt o negatywnym obliczu, czyli taki w którym energia stron nie jest wykorzystana do rozwiązania problemu, ale udowodnieniu, że druga strona jest zła i nie ma racji.
Uświadomimy, że istnieje zależność między stworzeniem w zespole warunków do współpracy a zagrożeniem wystąpieniem konfliktu.
Pokażemy dobre praktyki, dzięki którym proces wymiany informacji, będzie generował mniej wątpliwości i nieporozumień.
Uczestnik otrzymuje:
*nagranie video ze swojego wystąpienia
*informację zwrotną po szkoleniu
*kontakt mailowy i telefoniczny do trenera
Program szkolenia:
MODUŁ 1: Kluczowe aspekty efektywnej komunikacji w biznesie
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Sprawność komunikacyjna - po co taka umiejętność.
2. Jak zespół/organizacja może polepszyć efektywność swojej pracy dzięki skutecznej komunikacji?
3. Nieskuteczna vs skuteczna komunikacja.
MODUŁ 2: Osobowościowe oraz behawioralne czynniki skutecznej komunikacji
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Czteropolówka Junga – kwestionariusz własnego stylu komunikacyjnego.
2. Model komunikacji interpersonalnej Myrona Chartier’a.
3. Zjawisko statusu w relacjach biznesowych i nie tylko. Gry statusowe, jak najlepiej je wykorzystać?
4. W jaki sposób rozwijać umiejętności, rozpoznawania, rozumienia i nazywania emocji.
MODUŁ 3: Porozumiewanie się w zespole
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1.Rola globalnego słuchania we współpracy
2. Jak stać się dobrym słuchaczem.
3. Cechy skutecznego komunikatu. Jak mówić.
4. Typowe problemy związane z przekazywaniem informacji.
5. Etapy skutecznego przekazywania informacji.
6. Rodzaje informacji zwrotnej. Uzyskiwanie informacji zwrotnej.
7. Odmienność modeli świata. Błędy w komunikacji. Jak im przeciwdziałać?
8. Biznesowa codzienność - komunikacja pisemna. Cykl komunikacyjny w sześciu krokach. Trójkąt retoryczny jako narzędzie budowania logicznej całości.
MODUŁ 4: Konflikty komunikacyjne w organizacji i zespole. Jak je ograniczać i budować porozumienie .
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1. Najczęstsze przyczyny konfliktów:
-niewłaściwie zorganizowana struktura wewnętrzna
-niewłaściwa kultura organizacyjna
2. Warunki sprzyjające współpracy:
- wyjaśnione relacje i role
- zgodność interesów, celów i priorytetów
- wykluczenie rywalizacji
- zaufanie do kompetencji partnera
3. Listy najlepszych praktyk dla różnych zespołów