Informacje ogólne:
Czas trwania:
2 dni
Uczestnicy szkolenia: Wybrana grupa menedżerów objętych programem rozwoju umiejętności menedżerskich
Koszt szkolenia:
1190 PLN netto za osobę + vat
Powyższa kwota zawiera koszty uczestnictwa w programie ,materiałów dydaktycznych, certyfikatu, sali szkoleniowej ,sprzętu konferencyjnego i przerw kawowych dla Uczestników.
Powyższa kwota nie zawiera kosztów zakwaterowania oraz wyżywienia Uczestników szkolenia.
Opis szkolenia:
ZAŁOŻENIA SZKOLENIA:
MODUŁ 1: Budowanie autorytetu a pierwsze wrażenie
OPIS MODUŁU:
W tym module pokażemy istotę pierwszego wrażenia i jego wpływ na postrzeganie naszej osoby przez innych. Wyjaśnimy jak trwałe jest zjawisko i jakie konotacje powoduje dla nas na przyszłość.
Przeprowadzimy prosty eksperyment, by uświadomić sobie jakie elementy wpływają na pierwsze wrażenie. Pokażemy jakie są różnice w tworzeniu pierwszego wrażenia przez kobietę a jakie przez mężczyznę. Wypracujemy własne, indywidualne strategie na kreowanie dobrego wrażenia.
Przeanalizujemy jak poziom atrakcyjności może być wielkim atutem i przeciwnie – jak i kiedy będzie działać na niekorzyść w pracy zawodowej i w innych dziedzinach życia.
Przedstawimy i przeanalizujemy dziesięć sekretów, dzięki którym łatwo wywołać pozytywne wrażenie i utrzymać je długo.
Uświadomimy też rolę proksemiki w budowaniu pierwszego wrażenia. Przećwiczymy jak zarządzać przestrzenią w różnych sytuacjach zawodowych, uwzględniając różnice pomiędzy kobietami i mężczyznami.
MODUŁ 2 : Techniki budowania autorytetu
OPIS MODUŁU:
W tym module skupimy się na przetrenowaniu technik, które będą służyć profesjonalnemu nawiązywaniu kontaktu, budowania zaufania oraz odpowiedniego czytania i wysyłania komunikatów.
Pokażemy na tym etapie, że o dobrym nawiązaniu kontaktu decyduje znalezienie wspólnej płaszczyzny i wzajemne zrozumienie. Przećwiczymy techniki, które pozwolą w subtelny sposób budować nasz wizerunek jako osoby profesjonalnej i godnej zaufania.
Uświadomimy sobie, w jaki sposób prawidłowo odzwierciedlać pozycję ciała rozmówcy, jak odwzajemniać i słuchać. Przetrenujemy techniki werbalnych aspektów odzwierciedlenia, które wzmacniają nasz wizerunek w odczuciu rozmówcy.
Dodatkowo skupimy się na technikach, wzmacniających nasz autorytet wykorzystując do tego cytaty i metafory.Zwrócimy szczególną uwagę na fakt, że zaufanie i autorytet buduje się trochę dłużej, ale znacznie szybciej można je zniszczyć.
MODUŁ 3 : Menedżer przywódcą –wzmacnianie autorytetu
OPIS MODUŁU:
Ten moduł poświęcimy na omówienie i trening umiejętności niezbędnych do świadomego przewodzenia w powtarzalnych sytuacjach pracy managera takich jak: rozmowa oceniająca, rozmowa rozwojowa i zebrania zespołu.
Uświadomimy uczestnikom, że kluczową rolą przywódcy jest świadomy wybór celów i zadań kierowanych do pracowników oraz kontrolowanie spójności tych celów z celami strategicznymi zespołu i firmy. Przeanalizujemy modele prowadzenia rozmów oceniających i rozwojowych w kontekście dotychczasowych doświadczeń uczestników. Wyłonimy elementy kluczowe decydujące o sukcesie. Bazując na konkretnych doświadczeniach uczestników szczególną uwagę zwrócimy na omówienie i wypracowanie rozwiązań związanych z trudnościami w tych obszarach.
Przetrenujemy sposób komunikowania oceny podwładnemu, by w efekcie maksymalnie zaangażować go w myślenie o swoim rozwoju zawodowym. Zwrócimy przy tym dużą uwagę na kompetencje osobiste managera konieczne w procesie prowadzenia rozmów rozwojowych podwładnych, a wśród nich: Słuchanie, Zadawanie pytań, Przeformułowywanie, Odzwierciedlanie, Docenianie, Udzielanie informacji zwrotnych.
Uświadomimy przy tym, że odpowiedzialność za rozwój jest zawsze po stronie pracownika, a rolą managera jest ten proces kreować, monitorować i wspierać. To szczególnie ważne, by od początku budować aktywną postawę rozwojową i zaangażowanie u podległych pracowników.
Następnie przetrenujemy umiejętności planowania, określania celów spotkań z zespołem oraz realizację takich spotkań. Skupimy się na identyfikowaniu sytuacji trudnych – zawsze wypracowując konkretne rozwiązania. Zwrócimy uwagę aby sytuacje trudne analizować z perspektywy zakłóceń na poziomie komunikacji lub zaangażowania pracowników i/lub samego managera.
Przetrenujemy przeprowadzanie spotkania mającego na celu przekazanie niepopularnych wiadomości. Pozwoli to uczestnikom wzmocnić swoje kompetencje przywódcze zarządzanie trudnymi sytuacjami tak aby nie tracić wiarygodności a wręcz wzmacniać swój autorytet.
Uczestnik otrzymuje:
*nagranie video ze swojego wystąpienia
*informację zwrotną po szkoleniu
*kontakt mailowy i telefoniczny do trenera
*materiały szkoleniowe w wersji papierowej i elektronicznej
Program szkolenia:
MODUŁ 1: Budowanie autorytetu a pierwsze wrażenie
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1.Czym jest pierwsze wrażenie?
2.Masz 4 sekundy. Wykreuj dobre wrażenie.
3.Różnice między kobietą i mężczyzną w kreacji pierwszego wrażenia.
4.Sekrety, wskazówki i rozwiązania.
5.Proksemika i zarządzanie przestrzenią a pierwsze wrażenie.
MODUŁ 2: Techniki budowania autorytetu
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1.Jak skutecznie nawiązywać kontakt.
2.Odzwierciedlenie – raport. Jak budować porozumienie z rozmówcą.
3.Zasada podobieństw – wspólne obszary.
4.Budowanie własnego autorytetu. Wykorzystanie techniki: cytatów i metafor.
MODUŁ 3: Menedżer przywódcą – wzmacnianie autorytetu
ZAŁOŻENIA MODUŁU:
1.Prowadzenie rozmowy oceniającej
2.Prowadzenie rozmowy rozwojowej
3.Motywująca funkcja rozmowy oceniającej i rozwojowej
4. Prowadzenie efektywnych spotkań z zespołem