Ocena kompetencji pracowników
KIEDY DECYDOWAĆ SIĘ NA OCENĘ KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW
Ocena kompetencji personelu jest konieczna, gdy chcecie Państwo:
- zidentyfikować mocne strony pracowników i w efekcie powierzyć im kluczowe biznesowo zadania,
- określić obszary do rozwoju i dokonać diagnozy potrzeb szkoleniowych,
- planować ścieżki karier zawodowych personelu,
- tworzyć rezerwy kadrowe w Firmie.
JAKICH KORZYŚCI NALEŻY SPODZIEWAĆ SIĘ PO DOKONANEJ OCENIE
Dokonanie oceny kompetencji personelu przyniesie Państwa Firmie wymierne korzyści w postaci:
- uzyskania informacji na temat potencjału kompetencyjnego w Firmie,
- otrzymania indywidualnych raportów kompetencji pracownika, z uwzględnieniem jego silnych stron oraz obszarów rozwojowych,
- przekazania pracownikom informacji zwrotnej dotyczącej ich zawodowych kompetencji,
- wykorzystania wyników oceny w planowaniu zasobów ludzkich pod kątem przyszłej strategii Firmy,
- możliwości pełniejszego wykorzystania kompetencji personelu w sytuacji zmian, np. organizacyjnych.
W JAKI SPOSÓB DOKONUJEMY OCENY KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW
Prowadzona przez nas ocena kompetencji zawodowych odbywa się w następujący sposób:
- poznajemy aktualne i planowane zadania na poszczególnych stanowiskach,
- sporządzamy profile kompetencyjne,
- dobieramy metody badania indywidualnych kompetencji,
- przeprowadzamy sesje diagnostyczne,
- przygotowujemy raport z przeprowadzonych badań wraz z wnioskami i zaleceniami.