Biblioteka

GRY SZKOLENIOWE I SYMULACJE BIZNESOWE AKTYWNE METODY NAUCZANIA

„A teraz odegrajmy scenkę” – znasz takie polecenie podczas szkoleń?

AKTYWNE METODY NAUCZANIA - GRY SZKOLENIOWE I SYMULACJE BIZNESOWE

„A teraz odegrajmy scenkę” – znasz takie polecenie podczas szkoleń?
Tak, to ten moment kiedy duża część uczestników ciężko wzdycha i myśli „No dobrze, miejmy to już za sobą”. Oczywiście odgrywanie ról np. podczas warsztatu technik sprzedażowych jest uzasadnione, jednak większość z nas nie jest aktorami – czujemy się nienaturalnie wchodząc w narzuconą rolę na potrzebę zadania szkoleniowego. W efekcie tego typu ćwiczenia podczas warsztatu mogą przynosić mierne rezultaty, a kursanci mają poczucie, że tracą czas.
Z drugiej strony szkolenie składające się tylko z teorii to bardziej wykład niż trening, a przecież  wiadomo, że najszybciej uczymy się poprzez doświadczenia. Życie jest sztuką wyboru i to właśnie podejmowanie kluczowych decyzji wpływa na nasz rozwój. No tak, tylko, że popełnianie błędów w biznesie sporo kosztuje… Jak zatem zminimalizować ryzyko niepowodzeń? 
Na pewno warto inwestować w siebie. Know-how to przecież podstawa, jednak przydałoby się też sprawdzić jak nabyta wiedza i umiejętności sprawdzą się w praktyce. W Personel Profit stale poszerzamy naszą ofertę szkoleniową o dynamiczne metody nauczania. Zależy nam nie tylko na przekazaniu wiedzy, ale też dostarczaniu inspiracji, dlatego od lat proponujemy wzbogacenie merytorycznych warsztatów o symulacje biznesowe.
Zdecydowaliśmy się na prowadzenie aktywnych narzędzi szkoleniowych ze względu na ich szereg zalet. Poczynając od tak prozaicznych jak fakt, że gra lub symulacja biznesowa budzi ciekawość i angażuje uczestników, a kończąc na potwierdzonej badaniami większej efektywności uczenia poprzez działanie. Wprowadzenie takich metod łączy przyjemnie z pożytecznym, ponieważ wspólna gra integruje grupę, a jednocześnie rozgrywka pod okiem czujnego trenera nakierowuje graczy na odniesienia do realnych sytuacji biznesowych. Ponad to gra wprowadza element rywalizacji, co dodaje smaku i oczywiście budzi emocje.
Bardzo istotną kwestią jest mechanika gry. W danym scenariuszu są pewne powtarzalne cykle, dzięki czemu uczestnik szkolenia może weryfikować swoje decyzje i w warunkach symulacyjnych testować różne rozwiązania oraz wyciągać wnioski.
Istotą symulacji biznesowych jest jak najbardziej realne odniesienie do rzeczywistych problemów w życiu zawodowym. Uczestnicy mogą przekonać się jak wyglądają ich wzorce zachowań w odniesieniu do realnych trudnych sytuacji w kontekście funkcjonowania firmy i zachęcić do refleksji.
Ponad 20-letnie doświadczenie Personel Profit potwierdza, że nauka poprzez doświadczenie ma rzeczywisty wpływ na poprawę jakości treningów biznesowych oraz w znacznym stopniu uatrakcyjnia ofertę szkoleniową. Serdecznie zachęcamy do sprawdzenia jak wzbogacamy doświadczenia uczestników naszych szkoleń poprzez nowoczesne metody szkoleń.

Wykorzystujemy gry i symulacje biznesowe jako uzupełnienie następujących szkoleń:
•    Asertywność
•    Budowanie autorytetu
•    Budowanie relacji w organizacji
•    Budowanie relacji z Klientami
•    Budowanie wizerunku menedżera i komunikacja z zespołem
•    Budowanie zespołu i role w zespole
•    Call Center
•    Delegowanie, monitorowanie zadań
•    Development/ Assessment Center.
•    Efektywność osobista/ Zarządzanie sobą w czasie
•    Etyka w prowadzeniu biznesu
•    Gry i symulacje biznesowe wykorzystujemy do następujących szkoleń:
•    Komunikacja menedżerska
•    Kreatywność
•    Kształtowanie postaw proklienckich
•    Matryca Eisenhowera
•    Negocjacje
•    Negocjacje handlowe
•    Obsługa klienta – aktywna sprzedaż
•    Obsługa Klienta – bierna sprzedaż
•    Obsługa klienta - zarządzanie jakością
•    Poprawa komunikacji w organizacji
•    Praca zespołowa
•    Priorytetyzacja zadań
•    Prowadzenie spotkań handlowych
•    Radzenie sobie z niejednoznacznością
•    Rekrutacja,
•    Rozwój handlowców
•    Skuteczna komunikacja
•    Sprzedaż relacyjna
•    Standardy obsługi klienta
•    Szkolenia produktowe
•    Wyznaczanie i osiąganie celów
•    zarządzania procesami
•    Zarządzanie czasem
•    Zarządzanie projektem
•    Zarządzanie przez cele
•    Zarządzanie wynikiem
•    Zarządzanie zespołem i konflikt w zespole
•    Zarządzanie zmianą
•    Zwiększenie efektywności zespołu
•    Work-life balance