GRY SZKOLENIOWE I SYMULACJE BIZNESOWE AKTYWNE METODY NAUCZANIA
AKTYWNE METODY NAUCZANIA - GRY SZKOLENIOWE I SYMULACJE BIZNESOWE
„A teraz odegrajmy scenkę” – znasz takie polecenie podczas szkoleń?
Tak, to ten moment kiedy duża część uczestników ciężko wzdycha i myśli „No dobrze, miejmy to już za sobą”. Oczywiście odgrywanie ról np. podczas warsztatu technik sprzedażowych jest uzasadnione, jednak większość z nas nie jest aktorami – czujemy się nienaturalnie wchodząc w narzuconą rolę na potrzebę zadania szkoleniowego. W efekcie tego typu ćwiczenia podczas warsztatu mogą przynosić mierne rezultaty, a kursanci mają poczucie, że tracą czas.
Z drugiej strony szkolenie składające się tylko z teorii to bardziej wykład niż trening, a przecież wiadomo, że najszybciej uczymy się poprzez doświadczenia. Życie jest sztuką wyboru i to właśnie podejmowanie kluczowych decyzji wpływa na nasz rozwój. No tak, tylko, że popełnianie błędów w biznesie sporo kosztuje… Jak zatem zminimalizować ryzyko niepowodzeń?
Na pewno warto inwestować w siebie. Know-how to przecież podstawa, jednak przydałoby się też sprawdzić jak nabyta wiedza i umiejętności sprawdzą się w praktyce. W Personel Profit stale poszerzamy naszą ofertę szkoleniową o dynamiczne metody nauczania. Zależy nam nie tylko na przekazaniu wiedzy, ale też dostarczaniu inspiracji, dlatego od lat proponujemy wzbogacenie merytorycznych warsztatów o symulacje biznesowe.
Zdecydowaliśmy się na prowadzenie aktywnych narzędzi szkoleniowych ze względu na ich szereg zalet. Poczynając od tak prozaicznych jak fakt, że gra lub symulacja biznesowa budzi ciekawość i angażuje uczestników, a kończąc na potwierdzonej badaniami większej efektywności uczenia poprzez działanie. Wprowadzenie takich metod łączy przyjemnie z pożytecznym, ponieważ wspólna gra integruje grupę, a jednocześnie rozgrywka pod okiem czujnego trenera nakierowuje graczy na odniesienia do realnych sytuacji biznesowych. Ponad to gra wprowadza element rywalizacji, co dodaje smaku i oczywiście budzi emocje.
Bardzo istotną kwestią jest mechanika gry. W danym scenariuszu są pewne powtarzalne cykle, dzięki czemu uczestnik szkolenia może weryfikować swoje decyzje i w warunkach symulacyjnych testować różne rozwiązania oraz wyciągać wnioski.
Istotą symulacji biznesowych jest jak najbardziej realne odniesienie do rzeczywistych problemów w życiu zawodowym. Uczestnicy mogą przekonać się jak wyglądają ich wzorce zachowań w odniesieniu do realnych trudnych sytuacji w kontekście funkcjonowania firmy i zachęcić do refleksji.
Ponad 20-letnie doświadczenie Personel Profit potwierdza, że nauka poprzez doświadczenie ma rzeczywisty wpływ na poprawę jakości treningów biznesowych oraz w znacznym stopniu uatrakcyjnia ofertę szkoleniową. Serdecznie zachęcamy do sprawdzenia jak wzbogacamy doświadczenia uczestników naszych szkoleń poprzez nowoczesne metody szkoleń.
Wykorzystujemy gry i symulacje biznesowe jako uzupełnienie następujących szkoleń:
• Asertywność
• Budowanie autorytetu
• Budowanie relacji w organizacji
• Budowanie relacji z Klientami
• Budowanie wizerunku menedżera i komunikacja z zespołem
• Budowanie zespołu i role w zespole
• Call Center
• Delegowanie, monitorowanie zadań
• Development/ Assessment Center.
• Efektywność osobista/ Zarządzanie sobą w czasie
• Etyka w prowadzeniu biznesu
• Gry i symulacje biznesowe wykorzystujemy do następujących szkoleń:
• Komunikacja menedżerska
• Kreatywność
• Kształtowanie postaw proklienckich
• Matryca Eisenhowera
• Negocjacje
• Negocjacje handlowe
• Obsługa klienta – aktywna sprzedaż
• Obsługa Klienta – bierna sprzedaż
• Obsługa klienta - zarządzanie jakością
• Poprawa komunikacji w organizacji
• Praca zespołowa
• Priorytetyzacja zadań
• Prowadzenie spotkań handlowych
• Radzenie sobie z niejednoznacznością
• Rekrutacja,
• Rozwój handlowców
• Skuteczna komunikacja
• Sprzedaż relacyjna
• Standardy obsługi klienta
• Szkolenia produktowe
• Wyznaczanie i osiąganie celów
• zarządzania procesami
• Zarządzanie czasem
• Zarządzanie projektem
• Zarządzanie przez cele
• Zarządzanie wynikiem
• Zarządzanie zespołem i konflikt w zespole
• Zarządzanie zmianą
• Zwiększenie efektywności zespołu
• Work-life balance