AKADEMIA PROFESJONALISTY
CEL:
Głównym celem projektu jest: Zdobycie nowych kwalifikacji z zakresu:
- Umiejętności sprzedażowych
- Umiejętności kierowniczych
- Umiejętności osobistych i w związku z tym podniesienie swojej wartości osobistej na rynku pracy.
Cele szczegółowe:
Szkolenia sprzedażowe:
Wspieranie rozwoju pracowników oraz podniesienie ich kompetencji i umiejętności tak aby osiągali założone cele, zwiększyli swoją motywację i satysfakcję z wykonywanej pracy, posiadali większą samoświadomość i podnieśli swoją efektywność sprzedażową.
W trakcie szkoleń sprzedażowych uczestnicy nabędą następujące umiejętności:
- Zdobędą wiedzę na temat procesu komunikowania się.
- Poznają zasady aktywnego słuchania.
- Poznają i przetestują działanie elementów składających się na komunikację niewerbalną.
- Wypracują i przećwiczą użycie narzędzi niezbędnych do efektywnego komunikowania się werbalnego.
- Nauczą się dobierać techniki komunikacyjne do sytuacji, w których się znajdują.
- Poznają najczęstsze błędy w komunikacji oraz pułapki i zniekształcenia pojawiające się w komunikacji międzyludzkiej.
- Nauczą się docierać do potrzeb rozmówcy oraz wpływać na przebieg procesu komunikacji.Zdobędą wiedzę na temat prowadzenia rozmowy handlowej w oparciu o przedstawioną strukturę.
- Wypracują umiejętności pozwalające na tworzenie korzystnego i pozytywnego wrażenia u Klienta.
- Nabędą kompetencje w obszarze diagnozowania i rozpoznawania potrzeb Klienta.
- Wypracują umiejętność kierowania rozmową z Klientem poprzez umiejętne zadawanie pytań.
- Rozwiną kompetencje w zakresie przekazywania oferty w oparciu o prezentację korzyści.
- Przećwiczą własne umiejętności skutecznego przechodzenia do zamknięcia sprzedaży, z satysfakcjonującym dla siebie rozwiązaniem.
- Nabędą kompetencje w obszarze rozpoznawania obiekcji i zastrzeżeń ze strony Klienta oraz wypracują metody formułowania argumentów odpierających obiekcje.
- Zdobędą wiedzę w zakresie zachowań manipulacyjnych podejmowanych przez Klienta w kontakcie handlowym oraz nabędą kompetencje w zakresie obrony przed taką manipulacją.
- Zyskają świadomość własnych postaw, emocji i nastawień związanych z obsługą Klienta podczas rozmowy handlowej.
- Nabędą umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w kontakcie z Klientem.
- Zdobędą kompetencje pozwalające na szybkie i efektywne docieranie do potrzeb Klientów.
- Wypracują kompetencje pozwalające na budowanie długofalowych, pozytywnych relacji z Klientami.
- Przeformułują swoją rolę ze sprzedawcy na doradcę Klienta.
- Stworzą argumentarium do budowy image swojego i firmy.
- Zdobędą wiedzę w zakresie prowadzenia rozmowy handlowej w oparciu o przedstawioną strukturę.
- Przećwiczą własne umiejętności skutecznego przechodzenia do zamknięcia sprzedaży, z satysfakcjonującym dla siebie rozwiązaniem.
- Zyskają świadomość własnych postaw, emocji i nastawień związanych z obsługą klienta zewnętrznego i wewnętrznego.
- Zdobędą kompetencje pozwalające na szybkie i efektywne docieranie do potrzeb klienta zewnętrznego i wewnętrznego.
- Nabędą umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w obsłudze klienta zewnętrznego i wewnętrznego.
- Wypracują kompetencje pozwalające na budowanie długofalowych, pozytywnych relacji z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.
- Poznają zasady ustalania osobistych i zawodowych celów.
- Poznają skuteczne sposoby wpływania na maksymalizację własnych działań.
- Przeprowadzą diagnozę swoich mocnych stron osobistych i zawodowych.
- Zrozumieją się jak rozpoznawać wewnętrzne źródła własnej motywacji.
- Poznają różnorodne metody automotywacyjne i dowiedzą się jak je stosować.
- Nauczą się przełamywania stereotypów dotyczących myślenia o sobie w kategoriach odnoszonych sukcesów, wzmocnią przekonania o swojej skuteczności i przydatności w organizacji.
- Zbudują w sobie wiarę w możliwość zwiększenia efektów własnych działań, w obecnych warunkach rynkowych, w oparciu o dotychczasowe umiejętności.
- Dostrzegą pozytywne aspekty stresu, jako czynnika motywującego i sprzyjającego realizacji założonych celów.
- Poznają i udoskonalą narzędzia do projektowania i realizowania swoich celów.
- Zdobędą zwiększenie pewności siebie i poczucia własnej wartości.
- Poznają sposoby na pobudzenie własnej kreatywności.
Szkolenia kierownicze:
Celem nadrzędnym projektu szkoleniowego jest zbudowanie wśród Menedżerów bazalnej tożsamości kadry kierowniczej, przejście od etapu kierownika – zarządcy, do poziomu kierownika – menedżera, biorącego pełną odpowiedzialność za swój zespół.
Wśród istotnych celów znajdzie się wypracowanie świadomości i odpowiedzialności za realizację strategicznych celów biznesowych Firmy.
Zależy nam, by uczestnicy szkoleń wykonali krok w kierunku myślenia o sobie, jako kierowniku, będącym łącznikiem pomiędzy podległym mu zespołem a organizacją.
Szkolenia skupią się na rozwinięciu podstawowych i kluczowych kompetencji menedżerskich z poziomu zarządzania ludźmi (manage others), ze szczególnym naciskiem na obszary:
- Budowanie autorytetu Menedżera jako lidera.
- Rozwijanie inteligencji emocjonalnej, niezbędnej w procesie zarządzania ludźmi.
- Planowanie pracy zespołu, z naciskiem na umiejętne definiowanie i komunikowanie celów.
- Monitorowanie poziomu realizacji założonych celów.
- Zarządzanie zespołem: delegowanie zadań i uprawnień.
- Udzielanie efektywnej informacji zwrotnej, zarówno w obszarze wyrażania pochwał, jak i wyrażania krytyki.
- Zlecanie zadań i egzekwowanie wykonywania poleceń.
- Prowadzenie rozmowy oceniającej z pracownikiem.
- Przekazywanie trudnych, niepopularnych wiadomości.
- Motywowanie pracowników do realizacji celów działu i organizacji.
- Rozwijanie pracowników poprzez prowadzenie narzędziowego coachingu.
Szkolenia osobiste:
Celem nadrzędnym szkolenia jest podniesienie kompetencji osobistych uczestników w zakresie automotywacji i budowania poczucia własnej wartości. Równie ważnym elementem szkolenia jest praca nad odkryciem pokładów kreatywności, aby wykorzystać nowe pomysły i rozwiązania w pracy i życiu osobistym.
W trakcie szkolenia uczestnicy nabędą następujące umiejętności:
- Poznają zasady ustalania osobistych i zawodowych celów.
- Poznają skuteczne sposoby wpływania na maksymalizację własnych działań.
- Przeprowadzą diagnozę swoich mocnych stron osobistych i zawodowych.
- Zrozumieją się jak rozpoznawać wewnętrzne źródła własnej motywacji.
- Poznają różnorodne metody automotywacyjne i dowiedzą się jak je stosować.
- Nauczą się przełamywania stereotypów dotyczących myślenia o sobie w kategoriach odnoszonych sukcesów, wzmocnią przekonania o swojej skuteczności i przydatności w organizacji.
- Zbudują w sobie wiarę w możliwość zwiększenia efektów własnych działań, w obecnych warunkach rynkowych, w oparciu o dotychczasoweumiejętności.
- Dostrzegą pozytywne aspekty stresu, jako czynnika motywującego i sprzyjającego realizacji założonych celów.
- Poznają i udoskonalą narzędzia do projektowania i realizowania swoich celów.
- Zdobędą zwiększenie pewności siebie i poczucia własnej wartości.
- Poznają sposoby na pobudzenie własnej kreatywności.
- W trakcie szkolenia skupimy się na rozwoju umiejętności zarządzania własnym czasem pracy przez Uczestników.
Będziemy ćwiczyć kompetencje w zakresie:
- określania celów życiowych i zawodowych w perspektywie krótko i długoterminowej,
- ustalania priorytetów w pracy,
- planowania pracy,
- unikania działań nieistotnych i mało pilnych,
- przyjmowanie postaw sprzyjających efektywności pracy,
- planowania czasu wolnego.
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji w zakresie postaw i zachowań asertywnych oraz efektywnej komunikacji.
W trakcie szkolenia uczestnicy nabędą następujące umiejętności:
- Zdobędą wiedzę na temat zachowań agresywnych, uległych i asertywnych.
- Nabędą umiejętność kontrolowania własnych emocji w kontaktach zawodowych.
- Wypracują mechanizmy radzenia sobie z własnymi agresywnymi zachowaniami.
- Wykształcą umiejętność okazywania zrozumienia w sytuacji trudnej.
- Nauczą się czytelnie i bez emocji komunikować „niepopularne” wiadomości.
- Nabędą umiejętność radzenia sobie z agresją ze strony innych.
- Zdobędą wiedzę na temat mechanizmów manipulacyjnych i kompetencje w zakresie radzenia sobie z manipulacją ze strony innych.
- Wykształcą sposób sprawnego porozumiewania się oraz asertywnego reagowania na różnego rodzaju sytuacje związane z kontaktami międzyludzkimi.
- Przećwiczą zachowania asertywne w symulacyjnych sytuacjach zawodowych.
- Nabędą umiejętność aktywnego słuchania w kontakcie z rozmówcą oraz unikania
GRUPY DOCELOWE:
Generalnie projekt skierowany jest do pracowników mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw/przedsiębiorców i osób prowadzących działalność gospodarczą.
Docelowo w skali roku planujemy przeszkolić min.750 osób (900 optymalnie).
Szkolenia sprzedażowe dedykujemy:
- pracownikom działów sprzedażowych, handlowych
- właścicielom,
- prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży produktów i usług.
Szkolenia kierownicze dedykujemy:
- kadrze kierowniczej,
- właścicielom,
- prowadzącym działalność gospodarczą.
Szkolenia osobiste dedykujemy:
- wszystkim jak powyżej,
- pracownikom i właścicielom firm rodzinnych.