Projekty UE
ZAŁOŻENIA OGÓLNE:
Projekt rozwoju zaawansowanych kompetencji trenerskich jest projektem zamkniętym, dedykowanym zrekrutowanej na etapie budowania projektu grupie uczestników.
Projekt ma charakter zindywidualizowany, i jego zawartość jest oparta na wynikach przeprowadzonej diagnozy potrzeb uczestników.
GRUPA DOCELOWA:
Projekt dedykujemy wyłącznie doświadczonym zawodowo trenerom, spełniającym
następujące kryteria:
- udokumentowane doświadczenie zawodowe,
- minimum bazalny poziom rozwoju kompetencji trenerskich,
- stanowisko w organizacji: trener, lub w opisie stanowiska: zakres działań:
- prowadzenie szkoleń,
- trener nie korzystał ze wsparcia w ramach I konkursu z EFS na rozwój kompetencji
- trenerskich.
PROGRAM PROJEKTU:
W ramach omawianego projektu planowana jest realizacja następujących działań:
1/ pięć dwudniowych szkoleń (dla każdej z grup) z następujących tematów:
SZKOLENIE 1: Diagnoza potrzeb szkoleniowych i projektowanie szkoleń.
SZKOLENIE 2: Aktywizujące metody prowadzenia szkoleń.
SZKOLENIE 3: Trudne sytuacje zawodowe w pracy z grupą.
SZKOLENIE 4: Ocena efektywności szkoleń.
SZKOLENIE 5: Rozwijanie praktycznych umiejętności biznesowych.
Szkolenia zostały zaplanowane w okresie od października 2009 do czerwca 2011 r.,
średnio w trzymiesięcznych odstępach czasowych.
2/ coaching indywidualny (dla uczestnika):
- 10 jednodniowych indywidualnych spotkań coachingowych,
Pomiędzy sesjami szkoleniowymi każdy z uczestników realizuje indywidualny coaching rozwojowy.
Zostały przyjęte następujące założenia dotyczące realizacji coachingu indywidualnego:
1/ Wszystkie indywidualne spotkania coachingowe odbywają się w miejscu pracy trenera, w jego naturalnym środowisku zawodowym. Celem indywidualnego coachingu jest rozwój kompetencji trenera, niezbędnych w wykonywaniu jego obowiązków zawodowych.
Minimum 50% sesji coachingowych odbędzie się w trakcie realizacji szkolenia przez coachowanego trenera.
2/ Sesje coachingowe odbywają się pomiędzy szkoleniami, średnio co 1,5 miesiąca.
Sesje coachingowe realizowane w takim cyklu pozwalają uczestnikowi, przy wsparciu
coacha, skutecznie wdrożyć nabyte na szkoleniach kompetencje.
Pierwsza sesja coachingowa została zaplanowana po uczestnictwie trenera w pierwszym szkoleniu.
3/ Łącznie w projekcie trener odbywa 10 indywidualnych spotkań z coachem.
4/ Cele coachingu są ustalane indywidualnie.
Pierwsza sesja coachingowa kończy się przygotowaniem przez coacha Bilansu Otwarcia, określającego indywidualne luki kompetencyjne trenera na starcie projektu, i pozwalającego naszkicować plan pracy na kolejnych 9 spotkań.
Cele na poziomie poszczególnych spotkań coachingowych są ustalane na zakończenie
sesji coachingowej.
3/ wsparcie dla grupy:
- 10 jednodniowych spotkań coachingowych na platformie internetowej, via czat.
W ramach projektu planujemy realizację 10 jednodniowych sesji coachingowych na platformie internetowej.
CZAS TRWANIA PROJEKTU:
Projekt jest realizowany w okresie od września 2009 do czerwca 2011.
KOSZT UCZESTNICTWA W PROJEKCIE:
Uczestnictwo w projekcie jest bezpłatne.
Projekt Szkoła Trenerów Personel Profit realizowany przez Personel Profit Sp. z o.o. na podstawie Umowy nr RZL/POKL 2.2.2-014/4/1/2/006/2009 zawartej z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
www.efs.gov.pl